söndag, juni 03, 2012

Diskuterar Clinton och Bildt, Julian Assange?


Hoppsan då, att USA sänder sin utrikesminister till Sverige för att diskutera EU:s ekonomiska situation, friheten på Internet och det svåra läget i Syrien? Ja jag säger då det, att det där är nog en sanning med modifikation för att jag inte tror på att det är orsaken till att USA sänder hit sin utrikesminister Hillary Clinton! 

Nej jag tror att den verkliga orsaken till att Clintons besök i ett regnigt Sverige och Stockholm heter Julian Assange, han som är mannen som är Wikileaks omtalade grundare, och inte tror jag att landet USA låter det han har offentliggjort genom alla dessa dokument om USA som en hel värld haft tillgång till, slinka landet USA ur händerna så lätt, utan att försöka påverka den Svenska regeringen för att få Sverige och Sveriges Regering att utelämna Wikileaks grundare Julian Assange för att åtalas i USA!

Varför jag tror det, tja om vi nu tänker på vår egen utrikesminister Carl Bildt och allt som sagts och skrivits om att han är en USA-informatör, ja då är det kanske inte så svårt att lägga ihop pusselbitarna och tro det jag tar upp om Hillary Clintons besök i vårt land Sverige?


Och jag är förmodligen inte helt ensam om att tro att det är den stora orsaken till att Hillary Clinton landat här, jag menar USA följer med ett stort intresse hur utlämningen går och kommer att bli mellan England och Sverige för den sexbrottmisstänkte Wikileaks grundaren Julian Assange! Så jag tror att det är det som ligger Hillary Clinton varmast om hjärtat att diskutera med vår egen utrikesminister Carl Bildt! Och om det kommer att bli som jag tror, att den Svenska regeringen och Carl Bildt kommer att utelämna Wikileaks grundare Julian Assange till USA för att dömas där, för att han trampat på tår som ingen får trampa på! 

Och kommer det att visa sig att Hillary Clintons besök i Sverige heter Julian Assange, ja då är hela världen fylld av maktgalna och korrupta människor (politiker) som säger sig värna om mänskliga rättigheter, demokrati och fredi, och den demokratin slår ner alla och allt som vågar berätta hela sanningen! 

Ha en fin dag alla och tack för kaffet :)

DN: Carr: USA bryr sig inte om Assange 

DN: Svenskt möte med Ecuador om Assange 

SvD: Carr: USA bryr sig inte om Assange  

SvD: Assanges mor: Sista desperat försök  

DN: Assange söker asyl i Ecuador 

Expressen: Saudiskandal gav dyr PR-byrånota  

SVD: Saudi-skandal gav dyr pr-byrånota 

Nordic news network: ASSANGE & SVERIGE 

Dagens arena: S-märkt pr-man försvarar Assange 

SvD: Nej i brittiska HD för Assange  

DN: Nej i brittiska HD för Assange 

SvD: Assange: Därför reste jag till Sverige  

DN: Bildt och Clinton smider planer om nätfrihet 

Aftonbladet: Här träffar Clinton kronprinsessan Victoria 

SvD: Klimatfrågan i fokus för Hillary Clinton  

Expressen: Clinton på båttur i skärgården med Bildt  

DN: Hillary Clinton i Stockholm 

Vancouver Media Co-op: Julian Assange in Court on Wednesday ... Hillary Clinton in Sweden on Sunday ... Rally4JA 5/30-31! 

Nyheter/Ekot: Frågan om Julian Assange utlämning avgörs i HD 

Wikipedia: Julian Assange 

Aftonbladet: Wikileaks: ”Carl Bildt är informatör åt USA” 

SvD: Wikileaks: Utrikesminister Carl Bildt är hemlig USA-informatör  

Expressen: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör  

DN: USA:s utrikesminister träffar Reinfeldt 

SvD: Hillary Clinton på Sverigebesök  

Expressen: Stort polispådrag när Hillary kom till Sverige 

Aftonbladet: USA:s utrikesminister intar Sverige 

GP: Clinton till Sverige från Utöyamöte

6 kommentarer:

  1. Jag tror att du har fel - hoppas det i alla fall. Det skulle aldrig gå politiskt att utelämna Assange till USA, skulle bli ett ramaskrik inte bara i Sverige utan i hela Europa.

    Vad jag vet har inte heller USA bett England om att utelämna honom, det hade ju varit enklare i så fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fel…visst kan jag ha fel, men är det inte så att Sverige utlämnat människor på USA:S begäran? Och hur är det möjligt att USA tillåts landa på Svenska flygplatser i dessa ärenden? Och om jag inte är ute å cyklar har USA begärt att få Assange utlämnad från England till USA? Kan ha fel, men jag tror visst att Bildt och Clinton diskuterat Assange! Ramaskrik? Kanske men den Svenska regeringen har vid flertalet tillfällen gått USA:s önskningar om utlämningar till mötes, och min gissning är, att Assange ligger illa till om han nu utlämnas till Sverige…

      Radera
  2. Skickar några länkar som kan vara användbara...;

    http://www.nnn.se/nordic/assange/inledning.htm

    http://www.dagensarena.se/innehall/intervju/s-markt-pr-man-forsvarar-assange/

    SvaraRadera
  3. Tack Bo, intressanta artiklar, i mina ögon handlar det INTE om rättvisa, nej det handlar om något helt annat nu, nej nu handlar det här om ett politiskt ordkrig ....advokaterna kan i nuläget gå och lägga sig för deras talan kommer ingen att lyssna på ...

    SvaraRadera
  4. Nu kommer alla som är anklagade för eventuella brott att söka POLITISK ASYL.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jerry, det här handlar inte längre om rättvisa, nej nu är det en politisk sak, där David och Goliat kommer att förhandla vad som skall hända med Assange.....

      Radera

Om du vill få din kommentar publicerad, bör ni tänka på följande, kritik uppskattas men måste man ”bara” komma med negativ kritik, nej ta gärna med något som är bra och gör skillnad på person, åsikter och sak, kritisera gärna men var saklig utan personangrepp och påhopp, men framför allt beakta vanlig nät etik och snälla undvik rasistiska ord!

Alla kommentarer som publiceras av mig besvaras kanske inte, ditt ordval avgör om jag publicerar och svarar! Men tänk på att det är ni själva som är/blir ansvariga när jag publicerar det ni kommenterat!

Väl mött Kalle Fagerström